Elina & Hästlivet

Ridlektion

Publicerad 2015-02-18 21:31:51 i Allmänt,

I måndags fick jag för mig att kolla om det fanns något ställe som man kunde rida westernlektion. Snabbt planerat blev det. Redan igår tisdag var jag iväg kl fem för en privatlektion ute i hökerum. Jag fick rida en pigg quarter som hette Bella. Måste säga att det var riktigt roligt att rida en så känslig och välutbildad häst men dock fick jag kämpa med lite grejer som sitter kvar från den engelska ridningen. Kommer nog ta flera lektioner lite då och då tror jag så man utvecklas lite med.
 
Idag blev det en drygt två timmars skrittur på Tequila med trevligt sällskap. Kallt var det ute, burr. Snart krypa ner under täcket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela